Verhuur Spikkerelle

Spikkerelle - Foyer

• Aard van de activiteiten: kan gebruikt worden voor tentoonstellingen, recepties, kleine podiumvoorstellingen, workshops en vergaderingen
  • Maximaal 306p toegestaan
  • Oppervlakte: 230m²
  • Geluidsnormen:  in Spikkerelle en de OC's moet rekening gehouden worden met de geluidsnormering.  Uitzonderingen op de toegestane categorieën moeten via het College van burgemeester en schepenen aangevraagd worden of via de evenementencel en worden enkel toegestaan voor erkende verenigingen.  De uitleendienst biedt ook materiaal aan m.b.t. geluidsnormering.
    De Foyer valt onder categorie 1 - max. 85 decibel (= achtergrondmuziek).  Hiervoor dient geen aanvraag gedaan te worden en is het niet verplicht om te meten of met oordopjes te werken.

Spikkerelle - Theaterzaal

• Aard van de activiteiten: kan gehuurd worden voor lezingen, podiumvoorstellingen (muziek, dans, theater, comedy...), multimediavoorstellingen, repetities
  • Maximaal toegelaten personen:
    op de zeteltribune: 306 p. |  in de zaal (inclusief mensen op het podium en in de regiekamer): max 400 p. | zitplaatsen voor publiek met bediening techniek in de zaal: 294 p.
  • Geluidsnormen: in Spikkerelle en de OC's moet er rekening gehouden worden met de geluidsnormering.  Uitzonderingen op de toegestane categorieën moeten via het College van burgemeester en schepenen aangevraagd worden of via de evenementencel en worden enkel toegestaan voor erkende verenigingen.  De uitleendienst biedt ook materiaal aan m.b.t. geluidsnormering.
    De Theaterzaal valt onder categorie 2 - max. 95 decibel (= rustig optreden, klein feest).  Hiervoor dient geen aanvraag gedaan te worden maar het is wel verplicht te meten of een geluidsbegrenzer te gebruiken.  Het is ook niet verplicht om oordopjes te voorzien.
    Categorie 3 - max. 100 decibel (= grote fuif, luide optredens).  Hiervoor dient steeds een aanvraag ingediend te worden.  Ook moet er altijd gemeten worden of met een geluidsbegrenzer gewerkt te worden en moeten er gratis oordopjes voorzien worden.

Technische fiche Theaterzaal

Zetelplan

Spikkerelle - Polyvalente zaal

• Aard van de activiteiten: kan gehuurd worden voor: feesten, fuiven, tentoonstellingen, recepties, eetfestijnen, workshops, muzikale optredens, podiumvoorstellingen, voordrachten en lezingen
  • Maximaal toegelaten personen:
    staand zonder podium: max. 780 p. | staand met podium van 75m2: 550 p. | zittend publiek met podium van 75 m2: 450 p.
  • Oppervlakte: 420m²

Technische fiche Polyvalente Zaal

Prijzen

Huurprijzen zijn afhankelijk van de aard van de activiteit, het aantal gehuurde dagen en ook van wie de infrastructuur huurt.
Je vindt alle informatie in het reglement.

Reglement

Drankverbruik - Eten serveren

In Spikkerelle moeten de dranken en de wijnen via onze huisleveranciers afgenomen worden.  Bestel minstens 2 weken op voorhand via het drankenformulier.  Koelkasten worden door de gebruikers gevuld en leeg gemaakt en de dranken moeten gesorteerd worden in de drankberging.  Bij het gebruik van vaten wordt een forfait van 10 euro aangerekend voor de CO²-fles.
Het is verboden sterke dranken te serveren, uitzonderingen kunnen aangevraagd worden aan het College van burgemeester en schepenen.

Er is beperkte kookgelegenheid in Spikkerelle.  Binnen het gebouw mag er niet gefrituurd worden of gebruik gemaakt worden van open vuren en gasflessen.