Verkeersmaatregelen Feesteworpweekend

Gepubliceerd op dinsdag 22 oktober 2024
02 november 202403 november 2024

Op zaterdag 2 en zondag 3 november 2024 is er terug Feeste in Avelgem!

Wat staat er op het programma?

Zaterdagavond is er Feesteloop, een loopwedstrijd voor kinderen en volwassenen doorheen de Scheldemeersen en Avelgemse centrumstraten. Aansluitend staan Feeste Met Accordeon en Feestival op de planning waarbij tal van livebands optreden in de centrumcafés en GC Spikkerelle.

Op zondag is er de Feesteworpstoet. Tussen 15 en 17 uur rijdt een bonte mengeling van muziekbands, straattheater en lokale organisaties door centrum Avelgem. Vanop de Feesteworpwagen worden duizenden stukken feeste (peperkoek) in het publiek gegooid. Om 19 uur is er De laatste smete in de Kerkstraat en de Stationsstraat.

Traditioneel is ook de winterfoor het hele weekend van de partij op de parkings aan de kerk.

Voor de veiligheid van de bezoekers en de goede doorstroming van het verkeer gelden er enkele verkeersmaatregelen.

Welke verkeersmaatregelen zijn er naar aanleiding van het Feesteweekend?

• Je mag niet parkeren op de parkings aan de kerk vanaf dinsdag 29 oktober om 8 uur tot maandag 4 november om 12 uur.
  • Je mag niet parkeren in een aantal centrumstraten tot na de passage van de veegwagen op maandagochtend.
  • Zowel op zaterdag als op zondag zijn er een aantal centrumstraten afgesloten voor alle verkeer. Volg de voorziene omleiding.
  • Het deel van de Kasteelstraat vanaf de Burchthof tot aan de Oudenaardsesteenweg is tijdens de evenementen tijdelijk bereikbaar via de Oudenaardsesteenweg.

Detail verkeersmaatregelen per straat

Plaats jouw voertuig indien nodig op tijd buiten de afgesloten zones. Staat je wagen foutgeparkeerd, dan moeten we je auto wegtakelen. De takelkosten zijn in dat geval voor jou.

Wil je meer informatie?